Det är ju ett tag sedan nu, men i mars någon gång fick jag första mejlet om att det var dags att boka, eller ja förfråga flyget hem till Sverige. Hade väntat på mejlet ett tag men när det väl kom så ville jag inte inse det faktum att denna resa snart håller på att ta slut. Även fast jag var 99% säker på att jag skulle åka hem när mitt år var slut så springer ändå tankarna om förlängning förbi. Jag menar nu när jag skapat ett liv här, fåt fantastiskt fina vänner och har rutiner så ska jag helt plötsligt lämna allt. Ganska otäckt. 
 
Jag fick ju redan vid jul, när halva tiden hade gått, ett melj om förlängning. Om att jag redan då kunde börja fundera på om jag vill vara kvar i samma familj eller byta då mitt år var slut. Sedan kom nästa mejl i mars och då var det dags att boka flyget hem, om jag nu inte skulle stanna. Ytterliggare ett påminnelsemejl kom i april då de var frågan om jag ville förlänga med en ny, eller samma familj. Förlängningsansökan ska vara klar senaste den 15 maj, så innan dess måste jag bestämma mig. Annars är det slutet på maj som gäller. Då måste jag ha bestämt och förfrågat mitt flyg hem. 
 
Alltså jag har bara skjutit och skjutit på det här med flyg. Jag har gett det en tanke men annars inte så mycket uppmärksamhet. Jag vill verkligen inte ta tag i det. Jag har funderat lite på vilka dagar som skulle vara aktuella och som skulle passa med resemånaden, men ändå inte riktigt på fullaste allvar. Folk hemma frågar när jag kan kommer hem och jag ger hela tiden svaret att jag inte vet, vilket ju faktiskt är sant. Någon gång till sommaren, mer än så vet jag inte. Eller jag själv, personligen har ju vetat att det blir någon gång i mitten/ slutet på juli men det har inte andra behövat veta. Jag är nog ändå lite mystisk sådär. Jag vill inte att andra ska veta och jag vill inte berätta allt. Men ändå, förr eller senare kommer ju folk få reda på att jag är hemma, så förstår inte varför jag inte pratar öppet om det? Men hur som helst har jag bara skjutit det framför mig. Tills idag. Idag satte jag ner foten och bestämde mig. Har varit inne på sidan tidigare i veckan men då stängt ner för att jag inte varit redo. Men nu var det dags. Även min syster var på mig och sa att jag måste göra det, och jag antar att det ligger någon sanning i det. 
 
När det kommer till flyget så får man önska tre olika datum som man kan tänka sig att åka hem på. Det är ett första-, ett andra-, och ett tredjehandsval. Mina kom att se ut som följande: 15, 14 och sist 18 juli. 
 
När det var gjort var det bara att pusta ut och sedan invänta på svar på när jag faktiskt kommer åka hem... 
 
Kram och några tårar

Kommentera

Publiceras ej