Godmorgon!
 
När jag vaknade var det varmt. Ja en temperatur på 35 grader är inte opptimalt när man befinner sig i en storstad. Vad jag inte visste när jag vaknade var att det skulle bli oväder senare under dagen, ösregn... 
 
Klockan denna morgon stod på halv fyra (03.30). Ryktet gick, eller snarare, jag hade läst på nyheterna att Shawn Mendes skulle uppträda. Jag gick upp för att köa i 5,5 timmar innan jag fick se honom. Hängde med två tjejer och deras mammor, som hade stått bakom mig i kön, hela morgonen. Han uppträdde i samband med ett morgonprogram på TV så det var allt annat än kortvarigt.
 
Dagen tillära hade jag köpt ett New York City Pass och skulle använda två av fyra biljetter till att åka Hop- on- Hop- off buss. Dealen med mig var att jag hoppade aldrig av. Jag åkte med hela vägen från start till mål. Men oj vad jag fick se mycket. Den första turen tog mig till Upper side av New York. Alltså den delen jag ännu inte sett. Resan innehöll allt och det känndes som att man fått med det viktigaste. Det va dessutom skönt att slippa gå gata upp och gata ner.
 
Eftersom jag dagarna innan, till fots, vandrat runt södra delarana av Manhattan blev innehållet på busstur nummer två inte mycket nytt. Men jag tyckte ändå att jag ville åka turen där för det var alltid något nytt jag kunde se och få höra om. 
 
På kvällen, närmare läggdags fick jag besök. Kunde inte fatta att jag och denna tjej skulle få uppleva staden som aldrig sover, tillsammans! 
 
Godnatt
 
Drömmarnas land, Explore, New York City, Travel, Travel month,

Kommentera

Publiceras ej