Dagens mål var att fortsätta där jag slutade dagen innan. Därför tog jag metron ner till South Ferry och fortsatte sedan min vandring längst andra sidan vattnet, tillbaka till Times Square. 
Under dagen stötte jag flertalet gånger på en demonstration. Man ville hedra de svartas rätt i samhället. Har nog aldrig sett så många människor på samma gång, eller så många människor som alla vill trycka på ett så starkt budskap.
 
Att man på två dagar kan hinna med så mycket. Ja jag hade bara varit i New York i två dagar med redan sett så mycket. Allt ifrån Frihetsgudinnan, Flatiron Buildig, Brooklyn Bridge, 9/11 Memorial, Times Square, New York Stock Exchange, China Town, Little Italy till Empire State Building. Ja allt detta på bara två dagar. Då ska det även tilläggas att jag sov till åtta på morgnarna och gick och lade mig "tididgt" på kvällarna.  So far är New York en stad som vet hur man ska visa upp sig! 
 
Imorgon var det fredag och en ny spännande dag stod för dörren. Det väntade även besök!
 
Puss 
 
Drömmarnas land, Explore, New York City, Travel, Travel month,

Kommentera

Publiceras ej