Godmorgon!

När jag vaknade var det varmt. Ja en temperatur på 35 grader är inte opptimalt när man befinner sig i en storstad. Vad jag inte visste när jag vaknade var att det skulle bli oväder senare under dagen, ösregn...

Klockan denna morgon stod på halv fyra (03.30). Ryktet gick, eller snarare, jag hade läst på nyheterna att Shawn Mendes skulle uppträda. Jag gick upp för att köa i 5,5 timmar innan jag fick se honom. Hängde med två tjejer och deras mammor, som hade stått bakom mig i kön, hela morgonen. Han uppträdde i samband med ett morgonprogram på TV så det var allt annat än kortvarigt.

Dagen tillära hade jag köpt ett New York City Pass och skulle använda två av fyra biljetter till att åka Hop- on- Hop- off buss. Dealen med mig var att jag hoppade aldrig av. Jag åkte med hela vägen från start till mål. Men oj vad jag fick se mycket. Den första turen tog mig till Upper side av New York. Alltså den delen jag ännu inte sett. Resan innehöll allt och det känndes som att man fått med det viktigaste. Det va dessutom skönt att slippa gå gata upp och gata ner.

Eftersom jag dagarna innan, till fots, vandrat runt södra delarana av Manhattan blev innehållet på busstur nummer två inte mycket nytt. Men jag tyckte ändå att jag ville åka turen där för det var alltid något nytt jag kunde se och få höra om.

På kvällen, närmare läggdags fick jag besök. Kunde inte fatta att jag och denna tjej skulle få uppleva staden som aldrig sover, tillsammans!

Godnatt

Drömmarnas land, Explore, New York City, Travel, Travel month,
Dagens mål var att fortsätta där jag slutade dagen innan. Därför tog jag metron ner till South Ferry och fortsatte sedan min vandring längst andra sidan vattnet, tillbaka till Times Square.
Under dagen stötte jag flertalet gånger på en demonstration. Man ville hedra de svartas rätt i samhället. Har nog aldrig sett så många människor på samma gång, eller så många människor som alla vill trycka på ett så starkt budskap.

Att man på två dagar kan hinna med så mycket. Ja jag hade bara varit i New York i två dagar med redan sett så mycket. Allt ifrån Frihetsgudinnan, Flatiron Buildig, Brooklyn Bridge, 9/11 Memorial, Times Square, New York Stock Exchange, China Town, Little Italy till Empire State Building. Ja allt detta på bara två dagar. Då ska det även tilläggas att jag sov till åtta på morgnarna och gick och lade mig "tididgt" på kvällarna.  So far är New York en stad som vet hur man ska visa upp sig!

Imorgon var det fredag och en ny spännande dag stod för dörren. Det väntade även besök!

Puss

Drömmarnas land, Explore, New York City, Travel, Travel month,
Flygresan gick bra. Tror att det gick desto bättre eftersom familjen inte längre var kvar och vi redan sagt hejdå någon vecka tidigare. Jag hade träffat alla vänner som jag kunde träffa och jag tror jag fick med mig all packning som jag hoppats på. På något sätt var alla bitarna på plats och jag kände mig harmonisk. Jag var nu redo att ta mig ann NYC!

Hotellet var fint och det var skönt att jag skulle bo på samma ställe alla elva dagar. Ingen rast och ingen vila, jag gjorde mig hemmastadd på rummet och begav mig sedan ut för att upptäcka. Och äta lunch.
 Bodde tre minuter ifrån Times Sqare och ägnade första dagen åt att promenera längst hudsonfloden ner mot frihetsgudinnan. Det tog hela dagen men det var det värt. Jag hann se så otroligt mycket och att göra det by feet gör det hela ännu bättre. Jag var ensam, kunnde bestämma själv vad jag ville se, vart jag ville stanna, när jag ville äta och när jag tyckte det var dags att bege mig tillbaka till hotellet.

Första dagen i NYC får helt klart mer än godkänt!