Söndagmorgon och vi hade satt klockan trotts utgång kvällen innan, men är man i New York vill man inte sova bort tiden. Jag, som är ett stort fan av gospel hade letat upp en kyrka i Harlem som skulle har gospelgudstjänst. Vi tog Subway till Harlem och väl där fick vi vara med om något helt fantastiskt. Vilken känsla, vilket sväng och VILKEN KÄRLEK. Detta kan (på riktigt) varit en av de häftigaste upplevelserna jag någonsin varit med om! 
 
Efter gudstjänsten åkte vi ner tillbaka och tog oss över till Brooklyn. Letade upp ett lunchställe som visade sig vara ett harmoniskt gay-ställe. Häftig atmosfär men liveband, men med något sämre mat. 
 
Efter maten strosade vi runt i Brooklyn och eftersom det numera var söndag eftermiddag kunna man se flertalet marknader, foodtrucks och retro hak. Det hade blivit mulet men temperaturen var fortfarande hög, så tröja eller jacka var uteslutet även idag. 
 
Vi gick runt, strosade, köpte med oss en kaffe och tog oss ned mot vattnet. Jag som aldrig tidigare varit i New York fann en (en till) ny favoritplats. Right newt to Empire Fulton Ferry fanns ett litet grönområde precis vid Brooklyn Bridge. 
 
Klockan började bli mycket och vi bestämde oss för att ta oss tillbaka mot hotellet. Som alla andra turister var ju även vi tvungna att ta oss över bron, by walking och det var vad vi gjorde. Att hela tiden gå med utsikten av Manhattan och alla skyskrapor gjorde oss speachless. Att jag ryser i kroppen när jag, på avstånd kan skåda höga hus och underbara vyer är något jag upptäckt under året i USA. På sätt och vis är det ju ganska logiskt att jag inte tänkt på det innan då jag iprincip aldrig upplev det innan, men att det skulle bli en av mina passioner var något odd. Men tänk er själva, lika underbart som det är att se en solnedgång försvinna ner i havet mitt under en sensommarkväll, lika fantastiskt finner jag kroppen
 
Eftersom vädret var något mulet bestämde jag mig ganska snabbt att hit skulle jag tillbaka. Jag hade ju trotts allt några dagar kvar i NYC och detta var definitivt ett ställe jag skulle till igen.
 
VI kom tillbaka till hotellet, hämtade Emmas saker och sa hejdå till henne då hon skulle tillbaka hem till sin värdfamilj. Kvällen var fortfarande någorlunda ung så jag och Evelina tog oss ut igen för att äta lite middag. Vi gick gata upp och gata ner och kunde inte bestämma oss så tillslut köpte vi med oss mat ifrån Whole food och satte oss ute i en park. Vi diskuteradeallt vi varit med om och hur fantastiskt livet är. Att vi två skulle få några fler dagar tillsammans i denna staden var något vi skulle utnytja och sent glömma och därmed la vi upp planen för morgondagen. Just när vi sitter och äter konstaterar Eve att vi sitter precis nedanför Fredrik Eklunds gamla lya. Lya och lya, låt mig säga LYX lägenhet. För de som kollat på Million Dollar Listing New York kan kanska komma ihåg att man kan, genom Fredriks fönster skymta ett stort klocktorn. Detta gjorde även nu. Vi spekulerade vilken bygnad han kan ha bott i och kom fram till att världen är ganska sjuk. På många sätt. Något jag inte tänker gå in på mer. 
 
Med detta sagt säger vi godnatt!

P(US)S
 
Brooklyn Bridge, Drömmarnas land, Explore, Friends, Memories For Life, New York City, Travel, Travel month,

Kommentera

Publiceras ej