Aloha from Oahu - Waikiki
 
På denna ö stannade jag en vecka. Ja det blev tillslut en vecka. Tanken var att jag skulle stanna söndag till torsdag, och det var även vad min flygbiljett sa, men då jag hade den roligaste veckan i mitt liv bestämde jag mig för att boka om och åka hem på söndagen istället. Det blev alltså en vecka till av äventyr. 
 
Jag tog flygbussen till hostellet jag skulle bo på, The Beach Waikiki Boutique Hostel. Jag hade bokat in mig i ett fyrbäddsrum och hade no idea vam jag skulle få bo med. Men då jag hade äventyrat innan en vecka på Hawaii så var det inget som jag längre såg som oroande, bara spännande. Under min vecka på hostellet bytte jag rumskamrater minst fem gånger. Detta då alla stannade olika länge och skulle iväg på annat. Att alla var killar visade sig också vara en spännande faktor, men det gick riktigt bra. 
 
Målet med veckan var att ha semester. Sola, bade och njuta av att jag såg palmer åt både höger och vänster. Detta fick jag verkligen gjort och att "ensam" semester kunde vara så underbart, det visste inte jag. 
 
Det absolut bästa med hostellet var att jag aldrig egentligen var ensam. Det fanns ju massa andra människor som gjorde samma sak som mig. Åkte själva. En del åkte i grupper, men lika många var iväg själva. Hostell livet är väldigt unikt på det viset och det var den absolut bästa upplevelsen jag någonsin kunnat få. Vi blev ett gäng på nio personer som tillsammans gjorde utflykter och hittade på saker hela tiden. Jag från Sverige, tre killar från Danmark, en tjej från Australien, och en tjej och en kille, båda från USA. Tillsammans hikeade vi till vattenfall, åt middagar, spelade spel, festade, solade och badade. Jag kan på riktigt inte ha haft en bättre vecka än vad jag hade och jag är så tacksam för alla jag träffade. Detta äventyr kommer gå till historien. 
 
 
Bilder från utflykterna....
 Puss och tack till livet som gett mig ett minne för livet <3 
 
Aloha, Drömmarnas land, Explore, Friends, Travel, Travel month,

Kommentera

Publiceras ej