Söndagen den 25 Juni
~LAST DAY~
 
Som du läste ovan, det här var sista dagen med gruppen och sista dagen på Hawaii, The Big Island. Vi åt frukost och packade iordning, det gällde nu att se till så att allt var med. 
 
Resan med Au Pair Adventures började alltså lida mot sitt slut. Vi åkte alla i samlad trupp till flygplatsen för ett sista"good bye" och gruppfoto. Ungefär hälften av oss stannade på flygplatsen då vi, inom de närmsta timmarna hade ett flyg to catch, medans resterande fick åka med Mitchel tillbaka och strosa runt i Kona. 
 
Hur det ens är möjligt kan jag inte svara på, men det var en sorglig stund vi hade innan vi skildes åt. Det var människor jag tidigare inte visste existerade och som jag knappt ens känner men som som jag delade allt med den senaste veckan. Vi blev som en familj. Hawaiian family. 
 
Detta var den häftigaste resan jag gjort, so far. Jag åkte själv, till Hawaii, och fick vara med om ett riktigt äventyr. Dessutom, fick jag vänner, vänner för livet. Denna veckan hade onekligen varit outstanding. Att spendera tid, 24/7 med främmande människor som alla är ute på samma äventyr är ganska mäktigt. De flesta av oss åkte ensamma och slutade efter veckans slut upp som en familj där vi delat det mesta. Vi campade, snorklade, simmade, solade, hike-ade, delade historier och kulturer, åt spännande mat, lärde känna nya individer och nya sidor hos oss själva. Ja sammanfattningsvis så var detta ett minne för livet. 
 
Till alla er Au Pairer där ute som funderar på att åka, ÅK. Speciellt om ni är själva men vill vara med om ett äventyr och vill ut och resa. Kanske har du en vecka ledigt ifrån världfamiljen eller är igång att planera resemånaden. Jag rekommenderar starkr att åka med Au Pair Adventures till Hawaii. Det var en resa fylld med allt och ett minne som länge kommer ligga varmt om hjärtat. 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
 
När denna resa var avslutad var det dags att säga hej till den nya. Jag väntade spänt på nästa flyg som skulle ta mig till en annan Hawaiians ö, Oahu. Flygresan mellan öarna skulle ta dryga 40 minuter och då skulle skulle jag välkomna mitt nästa äventyr!
 
Aloha
 
 
Aloha, Au Pair Adventures, Explore, Hawaii - Big Island, Travel, Travel month, adventures, cultures,

1 kommentarer

Christina

19 Oct 2016 11:41

Jag kan ångra att jag aldrig var Au pair när jag var yngre, och ännu mer nu när jag läste på din blogg! Härligt att du gör det du vill i livet!

Svar: Åhh vad glad jag blir!! Nu såhär i efterhand var de det bästa beslutet jag någonsin tagit. Ett lärorikt år! Men det bästa, oavsett ålder så finns det saker att sträva efter och drömma om. Det enda som sätter stopp är fantasin :)
Jenny Fridén

Kommentera

Publiceras ej