Gossip Girl day!
 
Idag var det sista dagen som Evelina skulle vara med mig och som tokiga Gossip Girl fans så hade vi bokat in en guidad tur med samma tema. Klockan 10 fanns vi på plats och var redo att åka. Vi åkte runt Manhattan i buss och besökte de hetaste platserna som du kan se i serien. Det var allt ifrån The Empire Hotel till Met steps. Man kände sig ganska viktig när vi gick och satt på samma platser som Serens, Blair, Cuck och Nate. 
På hotellet, Empire Hotel, hade man så kart en drink uppkallad efter Chuck...
 
Turen var över och vi var lite lagom starstruck. Vi tog oss tillbaka till hotellet för att samla ihop Evelinas saker och ta henne till flygplatsen. Så är det väl, allting har ett slut och Jenny och Evelinas resa i NYC var nu till ända. Men att ha en sådan resepartner som Eve är inte alla förunnat. Så skönt att resa med någon som tänker lika och vill göra samma saker, allt blir så mycket lättare då. Vi har fått sett och gjort så mycket tillsammans och kunde nu skriva detta i vår historia. Vi sa hejdå, kramades och insåg att nästa gång vi skulle ses så skulle vi båda befinna oss i Sverige. Sjukt. Have a safe flight!

Klockan var lunch och jag köpte mig en Acaí bowl. Så gott. Gossip Girl touren hade sitt sista stopp på Grand Central men eftersom vi fick något bråttom tillbaka till hoteller för att Evelina skulle hinna med sitt flyg så blev det ingen närmare titt. Därför gick jag tillbaka för att utforska lite mer. Och gosh var stort det var!
 
Nästa stopp blev Cooper Hewitt Museum. Hade blivit inspirerad av en tjej på Instagram och ville besöka museet. Jag som annars inte är förtjust i museum tyckte detta var speciellt. 
 
Jag vandrade sedan vidare till Central Park och bara tog in så mycket jag kunde och njöt av dess fantastiska omgivning. 
 
Columbus Circle och Trump hotel...
 
Apple´s store at 5th ave är minstsagt unik. Den går undergrund. 
 
Rockefeller Center and surrounded areas
 
New York Public Library
 
Sist men inte minst gick jag förbi New York Times 
 
Hotellet jag bodde på var beläget precis vid Times Square, vilket resulterade i att jag deltog i kaoset varje dag. Aldrig hade jag stannat och utforskat områder men ikväll var tanken att stanna där en stund. Ganska mäktigt att vara på ett ställe när det är pitch dark och ändå tro att det är dagtid då det är så mycket lampor. 
 
Godnatt och p(us)s
 
Central Park, Explore, Gossip Girl, New York City, New York State of Mine, Times Square, Travel, Travel month,

Kommentera

Publiceras ej