Flygresan gick bra. Tror att det gick desto bättre eftersom familjen inte längre var kvar och vi redan sagt hejdå någon vecka tidigare. Jag hade träffat alla vänner som jag kunde träffa och jag tror jag fick med mig all packning som jag hoppats på. På något sätt var alla bitarna på plats och jag kände mig harmonisk. Jag var nu redo att ta mig ann NYC!
 
Hotellet var fint och det var skönt att jag skulle bo på samma ställe alla elva dagar. Ingen rast och ingen vila, jag gjorde mig hemmastadd på rummet och begav mig sedan ut för att upptäcka. Och äta lunch. 
 Bodde tre minuter ifrån Times Sqare och ägnade första dagen åt att promenera längst hudsonfloden ner mot frihetsgudinnan. Det tog hela dagen men det var det värt. Jag hann se så otroligt mycket och att göra det by feet gör det hela ännu bättre. Jag var ensam, kunnde bestämma själv vad jag ville se, vart jag ville stanna, när jag ville äta och när jag tyckte det var dags att bege mig tillbaka till hotellet. 
 
Första dagen i NYC får helt klart mer än godkänt! 
 
Puss
 
Drömmarnas land, Explore, New York City, Travel, Travel month,

Kommentera

Publiceras ej