Torsdagen den 22 Juni
Vi vaknade tidigt, åt frukost (flingor med mjölk), och gjorde i vanlig ordning våra lunchmackor. Idag skulle vi vandra ner i vulkanen och igenom regnskogen. Ganska mäktigt om jag får säga det själv.
Några timmar senare, när vi kommit tillbaka där vi startade tog vi lunchpaus. Mackorna vi gjort tidigare samma morgon satt nu som en smäck och vi var laddade för nästa äventyr. Bada i hot ponds. Det var som en dröm, detta ställe hade allt som du tänker på när ordet Hawaii uttalas. Palmer, friskt, grönt gräs, vatten, sol och en klarblå himmel. Paradise. Btw, har jag berättat hur mycker jag ÄLSKAR palmer? Om inte, så får ni reda på det nu.
Detta var verkligen en av de bästa utflykterna på resan. Att bada i hot ponds. 
 
Härnäst åkte vi till Rainbow falls. Ett vattenfall som med hjälp av solen gav ifrån sig en regnbåge. Även här hittade jag och Carina mangos som vi plockade med oss för att ha som mellanmål och till frukost dagen där på.
Ett sista stopp innnan det var dags att åka tillbaka för att laga middag skulle vi hinna med. Någon sevärdhet var det inte direkt, utan mer ett stopp för att vi skulle få duscha. Duscharna denna dag hade fantastisk utsikt, mitt på en ö med palmer runt omkring. Garanterat lyxigaste duschen denna veckan! Skulle jag "behöva" ha de så här resterande dagar i mitt liv så skulle jag inte klaga.
Vi åkte tillbaka till lägret för att göra iordning kvällsmaten. Det blev grillat. Grillad korv tillsammans med sallad, och till efterrätt, Smore´s <3
 
Så fort det blev mörkt och alla hade ätit sig mätta klädde vi på oss och åkte iväg igen. Eftersom vi bodde på den ö som har en aktiv vulkan och dessutom i närheten av den så var det en självklarhet (och en redan inplanerad utflykt från Mitchells håll) att vi skulle åka och kolla på den när det blivit mörkt så vi skulle kunna skåda reflektionen av lavan. Det var kallt men mäktigt, så deffinitivt värt mödan.
 
 
Godnatt från Hawaii
 
Au Pair Adventures, Explore, Hawaii - Big Island, Mat, Travel, Travel month, adventures,

Kommentera

Publiceras ej