I guess it all must come to an end at some point, and today whas that day. My last day in NYC!
 
Godmorgon! Vi var nu inne på dag nummer åtta. Kroppen var trött, jag var nästan säker på att jag hade halsfluss och sovmorgon var något som hade varit behövligt denna morgon. Men... Är man i New York kan man ju inte sova bort dagarna, och absolut inte den sista. Så jag gick upp vid 6, gjorde mig iordning och tog Subway över till Brooklyn. När jag, Evelina och Emma hade varit där tidigare i veckan så fick jag verkligen upp ögonen för denna stadsdel och bara ville tillbaka! 
 
Jag gick först till den berömda gatan för att få till den berömda bilden. 
 
Det var fortfarande tidig morgon och det var inte många fler än hantverkar ute på gatan. Och så jag då förstås. Jag gick och köpte med mig frukost för att avnjuta den med en av stans bästa utsikter. Och klassikern bagel slutar aldrig att imponera. Att tillägga är att denna frukost, troligtvis, var den bästa ever. Det var lagom varmt, solen sken, det var lugnt och stilla och jag kunnde bara sitta där i min egen lilla bubbla
 
Min sista upplevelse för denna reas blev att gå tillbaka hem över Brooklyn Bridge. Även detta hade vi gjort innan men efter som vi då skulle tillbaka till hotellet för att Emma skulle hem så blev inte heller detta någon längre utflykt. Men för att nu hinna med detta, utan stress så begav jag mig efter frukosten. 
 
Brooklyn Bridge är en av de äldsta broarna i USA och troligtvis och den finaste. Vilket konstverk! Den är 1,825km lång och du har New York och Manhattan som utsikt. Skulle jag vara en bro så skulle jag vilja vara denna. Jag gick bara och fascinerades. 
 
Med glatt hummör och den bästa ultimata starten på dagen tog jag mig tillbka mot hotellet. De tre sista klicken innan allvaret...
 
Jag packade ihop, tog mina två väskor plus handbagage och ryggsäck och checkade ut. Checkade ut från hotellet, ut från Manhattan och NYC. Hade beställt buss/taxi till flygplatsen och under tiden som jag väntade på den köpte jag lunch på hotellet. 
 
Minibussen kom och resan mot flygplatsen tog fart. Jag skulle nu lämna detta ställe. Inte nog med attt jag skulle lämna New York, jag skulle även lämna det liv jag levt det senaste året. 
 
I väntan på flyget hem beställde jag mat. Otroligt tekniskt att beställa via en iPad och och sen bara bli serverad. 
 
 
Ett avslut på en fantastisk historia <3
 
XO,
Jenny 
Americans, Brooklyn, Brooklyn Bridge, Drömmarnas land, Explore, Mat, Memories For Life, Natur, New York City, New York State of Mine, STS Au Pair, Times Square, Travel, Travel month,

1 kommentarer

Moa

16 May 2017 11:38

Ååååh jag blir alldeles varm när jag ser alla dina fina bilder på mitt älskade New York. Jag var au pair där förra året.
Jag läste även ditt senaste blogginlägg och känner och förstår allt du skriver. Jag vet själv hur svårt det var att lämna.... Nu, flera månader efter jag har kommit hem känns det fortfarande konstigt. Blir lixom aldrig riktigt hel igen, men det blir väl lätt så när man har en del av hjärtat kvar i USA. Hoppas du hittar ett sätt att ta med dig allt du har fått uppleva

Kommentera

Publiceras ej