Söndagen den 25 Juni
~LAST DAY~

Som du läste ovan, det här var sista dagen med gruppen och sista dagen på Hawaii, The Big Island. Vi åt frukost och packade iordning, det gällde nu att se till så att allt var med.

Resan med Au Pair Adventures började alltså lida mot sitt slut. Vi åkte alla i samlad trupp till flygplatsen för ett sista"good bye" och gruppfoto. Ungefär hälften av oss stannade på flygplatsen då vi, inom de närmsta timmarna hade ett flyg to catch, medans resterande fick åka med Mitchel tillbaka och strosa runt i Kona.

Hur det ens är möjligt kan jag inte svara på, men det var en sorglig stund vi hade innan vi skildes åt. Det var människor jag tidigare inte visste existerade och som jag knappt ens känner men som som jag delade allt med den senaste veckan. Vi blev som en familj. Hawaiian family.

Detta var den häftigaste resan jag gjort, so far. Jag åkte själv, till Hawaii, och fick vara med om ett riktigt äventyr. Dessutom, fick jag vänner, vänner för livet. Denna veckan hade onekligen varit outstanding. Att spendera tid, 24/7 med främmande människor som alla är ute på samma äventyr är ganska mäktigt. De flesta av oss åkte ensamma och slutade efter veckans slut upp som en familj där vi delat det mesta. Vi campade, snorklade, simmade, solade, hike-ade, delade historier och kulturer, åt spännande mat, lärde känna nya individer och nya sidor hos oss själva. Ja sammanfattningsvis så var detta ett minne för livet.

Till alla er Au Pairer där ute som funderar på att åka, ÅK. Speciellt om ni är själva men vill vara med om ett äventyr och vill ut och resa. Kanske har du en vecka ledigt ifrån världfamiljen eller är igång att planera resemånaden. Jag rekommenderar starkr att åka med Au Pair Adventures till Hawaii. Det var en resa fylld med allt och ett minne som länge kommer ligga varmt om hjärtat.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

När denna resa var avslutad var det dags att säga hej till den nya. Jag väntade spänt på nästa flyg som skulle ta mig till en annan Hawaiians ö, Oahu. Flygresan mellan öarna skulle ta dryga 40 minuter och då skulle skulle jag välkomna mitt nästa äventyr!

Aloha

Aloha, Au Pair Adventures, Explore, Hawaii - Big Island, Travel, Travel month, adventures, cultures,
Lördagen den 24 Juni
Efter ett natt i en riktigt säng önskade jag att jag kunde säga att jag kände mig utvilad. Snarare tvärtom. Det var för mjukt. Att tillägga är kanske också att jag fick "turen" att sova i sängen med tre. Tre tjejer i en minimal dubbelsäng var inte opptimalt. Men jag ska inte klaga, vi fick ju en betydligt mer varierad frukost när vi vaknade än tidigare i veckan. Sockerflingor, vitt bröd, juice med extra socker, marmelad och muffins. Vilken härlig snart! Kännde hur hålen riktigt kröp sig fram bland tänderna...

Idag gjorde vi allmänt turistande kring ön. Bland annat kollade vi in King Kamehameha´s Statue...
Hikeade ner till havet. Ett riktigt träningspass... (Måste poängtera att jag tog täten. Liksom alla andra vandringar)

Observera hur vädert ändrar sig. På morgonen hade vi klarblå himel, mitt på dagen molningt, nästan lite kallt och regnigt och senare frammåt eftermiddagen, strålande sol igen!

Eftermiddagen spenderade vi på ett efterlängtat ställe. Stranden. vattnet var kristallklart, himeln klarblå och strålande sol. vad mer kan man önska? Vilket avslut! Vi solade, bdade, pratade skit och bara njöt. Ett antal gånger hann vi också reflektera över hur fantastiskt lyckligt lottade vi var som faktiskt befann oss på Hawaii, drömmarnas ö.
Frammåt eftermiddagen åkte vi till Costco (mataffären) och köpte med oss pizza och Margarita.Kvällen till ära skulle vi äta på stranden framför solnedgången. ~Drömmigt ~ Det blev då mysigt och det var verkligen som taget ur en dröm. #goals

Aloha

Aloha, Brazil, England, Explore, Friends, Germany, Hawaii - Big Island, Mat, Sweden, Travel, Travel month,
Fredagen den 23 Juni
Samma visa varje morgon. Vi vaknade i gryningen, åt frukost, flingor med mjölk (kunde även hända att vi orkade oss göra mackor med nutella) och gjorde våra lunchmackor. Dagen till ära packade vi även ihop vårt tält och vår packning för idag skulle vi byta plats.

Något som jag uppsakttade med denna resa var att vi inte följde ett program till punk och pricka. Vi gjorde en omväg här, och bytte aktivitet där, men ändå hann vi med att se och göra så mycket. Som denna dag. Någon hittade en spännande väg. En väg som Mitchell aldrig ens åkt förut. Alla var nyfikna och dagen löst planerad så en avstickare in på denna väg gjorde vi. Det visade sig att bli succé. De var mitt ute i djungeln och luftfuktigheten var så hög. Precis i kanten av alltihop kunde vi komma till havet, och där stannade vi. Vi gick ner, vi gick upp och vi gick under för att komma till denna magiska plats.
Nästa stopp - Akaka Falls. Ett vattenfall som låg mitt ute i regnskogen.
På vägen stoppade vi för att köpa kokosnötter och ananas. Färskt. Provade alltså kokosvatten ut kokosnöt för första gången och konstaterar såhär i efterhand att det inte var något för mig. Men, ananasen, jisses vad gott. Köpte vanlig gul ananas och provade även på vit. det var det godaste jag har ätit i hela mitt liv! Alltså, vit ananas, rekommenderar starkt!
På eftermiddagen, när vi skulle ta oss mot vår nya lägerplats fick vi världens surprice. De kommande två (och även sista) nätterna skulle vi inte spendera i tält utan istället på hotell. Alla blev chockade och trodde att han skämtade men ju närmare platsen som vi startade på för snart en vecka sedan ju mer verkligt blev det. Vi skulle få tillgång till två olika rum, få frukostbuffé på morgnarna och sedan utgå med våra utflykter därifrån. Jag delade rum med fyra tyskar, Lea, Carina, Rebecca och Melina, Natelie från England och Bianca ifrån Bracilien. Perfekt rumsindelning då vi hade så kul ihop!

När vi kommit fram till hotellet badade vi i poolen, packde upp, tvättade våra kläder (då många skulle vidare på andra resor efter detta) och bara hängde. Senare gjorde vi oss iordning och duschade då det väntade restaurangbesök på kvällen. Vilken lyx. Problematiskt blev det dock då vi numera behövede dela på en dusch. Nästan så att det var lättare och smidigare i utomhusduscharna. Fördelen som vi alla var tacksamma över var dock varmvattnet.

Puss och kram för att det finns så många fantastiska människor där ute!