På morgonen i fredags fick jag reda på att jag hade hela helgen ledig, och vad gör man inte då? Har under mitt år här lärt mig att alla är olika och att min familj inte är speciellt bra på framförhållning. Därför kan det resultera in drastiska ändringar och snabba beslut. Det var alltså bara att tänka om och lista ut vart denna helgen skulle ta mig. 
 
Vid lunchtid tog jag bilen och åkte över till andra sidan Golden Gate. Ja man får ju passa på nu när tiden börjar bli knapp. Vädret var, förutom blåsten, på topp och det blev en riktigt bra dag tillslut!
 
Jag startade med att åka till en fyr som jag sett och hört så mycket om. Ligger bara ett stenkast ifrån Golden Gate bridge och ska ha en fantastisk utsikt. Parkerade, gick ner och väl där inser jag att det är stängt... Bummer... 
Trots detta gick jag omkring och utforskade och hittade allt lite guldklimpar.
Vidare åkte jag till en gömd strand precis vid bron. Någon kilometers promenad off road och sedan var jag framme. Det var alldeles lugnt och fridfullt och du fick en fantastisk vy. Det var skog, det var strand och så var det den där röda bron. Detta är mitt secret escape.
Var ju även tvungen att stanna på ett av de klassiska fotoställena för bron. 
Jag åkte vidare, tillbaka över bron och stannade till vid Palace of Fine Arts. Varit där en gång förut och då var det mulet så fick inte alls något gott intryck. Denna gången var det bättre. 
Instagram och Pinterest är mina absoulta favoriter när det kommer till sociala medier och appar. Följer alldeles för många inspirationskonton på Instagram vilket ibland gör det till en pina att scrolla igenom. Men rätt som det är så dyker det upp en plats som jag faller så mycket för. Nästa stopp blev ett av dem. Lover´s lane vid Presidio är en promenadstig som ligger centralt men i skogen. Försökte att fånga fenomenet på bild, men verkligheten är så mycket finare.
San Francisco bjuder på mycket och branta backar och fina hus, det finns det gott om!
 
Puss och grymt om du tog dig igenom alla bilderna. Inte lätta att bara välja några... 
 
California girl, Drömmarnas land, Explore, Golden Gate, San Francisco,

Kommentera

Publiceras ej