Lördag 21 maj
Vaknade upp med något som kändes som feber, hostade upp mig och käkade frukost. Efter det hämtade Helene upp mig och vi mötte Sidsel vid BART stationen - vi skulle in mot stan. Vi var alla lite smått trötta men hade en ledig helg framför oss och dem vill man ta vara på då de inte kommer allt för ofta. Efter nästan ett år känner man att man sett all som måste ses, ätit det man måste äta och gå de gator man borde gå. Men inte då. Denna lördag tänkte vi outside the box och gav oss på ett försök att vara kulturella. MOMA - Museum of Modern Art hade nyligen öppnat upp igen efter tre års renovering och vi hade alla hört gott om detta ställe. Därför blev detta vårt mål för dagen.
 
Innan vi traskade till MOMA behövde jag fylla magen och Helene tömma blåsan. Vi delade på oss och återförenades igen vid Bowl´d Acai, en food truck som säljer mat ur skål. Hade letat upp detta via Instagram och länge suktat efter deras Acai Bowl, nu fick jag äntligen prova! Gott, svalkande och fräsht. Mums!
 
Vidare vandrade vi mot museet där vi några timmar framöver spenderade vår tid. Någon timma efter att vi tagit entré visade det sig vara 5000 människor på plats och man fick där med stänga ner biljettförsäljningnen. Det var alltså fullt, slutsållt, man kunde inte ta in fler. Ganska fräckt. Och vi var där. 
 
Såhär i efterhand kan jag tycka att det presenterades alldeles för mycket fotografier och tavlor. Liksom is this all u got? Sju våningar med konst var i alla fall vad vi fick skåda denna lördag och när vi klev tillbaka ut på San Franciscos gator kännde vi oss alla snäppet mer kulturella. Jag menar inte trodde jag att jag, frivilligt skulle gå på museum. Men vet ni? People change and can suddentley do unexpected things. 
På vägen hem mötte vi hastigt, och lustigt på ett brudpar med dess tärnor och men. Ja, mitt ute på gatan. Du vet aldrig vad du kommer stöta på när du vandrar omkring. 
 
Puss
 
Acai Bowl, California girl, Denmark, Explore, Friends, MOMA, Mat, San Francisco, Sweden,

Kommentera

Publiceras ej