I söndags signade jag upp mig för något som heter ClassPass. Det är dom ett nätverk för olika gym/studios och utövaren. Gymmen ansluter sig till ClassPass, lika så jag och därefter är det bara att börja. Du betalar en månadsavgift och kan sedan välja att gå på de olika gym som finns med i ClassPass där just du bor. Ett supersmart sätt för att få prova på olika ställen och olika sorters träning. 
 
Här i USA är det ganska mycket med enskillda studios. Alltså det finns ett speciellt ställe bara för Yoga, ett annat för spinning och ett tredje för boxning. Det bli däröfr dyrt om du vill göra alla tre, men med hjälp av ClassPass kan du kombinera utan att ansluta dig till varje enskilld studio individuellt. 
 
Självklart finns det vanliga gym och träningsanläggningar som erjuder lite utan varje. Jag är medlem på ett ställe som heter YMCA och som är lite mer som Friskis & Svettis. Det finns ett gym, olika sorters gruppträning somt en bassäng. Allt för ett mycket mer förmånligt pris.
 
Men nu hade ClassPass ett erbjudande för två veckor så jag passade på att prova på lite annat! 
 
Reel Ride
I måndags provade jag på en typ av spinning. Bra musik, ganska vanlig cykling samt att man använde sig av hantlar mellan låtarna. 
 
Party Ride
I onsdags blev det ett annat spinningpass på en ny studio. Liknade det första jag var på men kul med nytt ställe.
 
REVbody Plus
Ett tredje spinningpass på en tredje studio. Även detta var snarlikt de andra jag vart på. Det nya här i USA när det gäller spinning är att man använder sig av hantlar mellan låtarna. Även att man gör någon form av armhävning p åstyret under tiden som man cyklar.
 
Bikram Hot Yoga
Igår kväll provade jag på något som jag viljat göra så länge. Yoga i ett 40 grader varmt rum. Ja jag har tidigare (i fler år) läst om det på bloggar och tyckt det låtit spännande, så nu var det dags. Instruktören förklarade att eftersom det var min första gång så skulle min utmaning vara att ens hålla mig kvar i rummet. Jag skrattade lite och tänkte att det var en baggis, men 90 minuter där inne var lättare sagt än gjort. Dock genomförde jag hela passet, men har nog aldrig tidigare svettats så mycket. Ja även på ställen som jag aldrig trott man kunde svettas på. Oavsett så var jag helt slut efteråt men det känndes ändå bra. Att liksom få svetas ut allt tror jag kan vara nyttigt? 
 
Det enda som jag inte kan förstå är hur i hela ******* man kan lägga in en heltäckningsmatta i en gruppträningssal???? BLÄÄÄÄ #usaietnötskal
 
Kram
 
California girl, Everyday life, Explore, Träning,

1 kommentarer

Kajsa

21 Mar 2016 21:54

heja, heja, heja!!! du är cool och bäst, kram det var allt

Svar: Puss på dig :*
Jenny Fridén

Kommentera

Publiceras ej