Tisdagmorgon vilket betydde hemresa. En snabb frukost hemma hos Nellie innan hon och Olivia skjutsade mig till flygplatsen. Vilka änglar. Ett andra hejdå (för mig och Nellie) och vi konstaterade att nästa gång vi ses så kommer vi befinna oss på svensk mark. Galet. 
 
Flygresan tog drygt fem timmar och den mesta delen av tiden gick till att lysna på musik eller läsa. Flyga är ganska mysigt ändå, jag måste medge. 
Sammanfattat måste jag säga att jag blev galet överreaskat av Washington DC. Perfekt storlek på staden, mycket renligt, fina, se- och tänkvärda turistattraktioner och en oerhört gemytlig omgivning. Naturen var grön, arkitekturen påminnde om England och vädret dessa dagar i slutet på maj var väldigt varmt. Människorna var inte alls lika serviceminded som i Cali, något som jag såg både som en för- och nackdel. Hur som helst så rekommenderar jag er verkligen att åka till Washington DC, USAs huvudstad. 
 
Tackar DC för denna gång, på återseende!
Puss
 
California girl, Explore, Friends, Travel, Washington DC,

1 kommentarer

Karl

17 Jun 2016 17:17

Kul blogg!!

Du har säkert hört talas om The Swedish Number som har blivit en stor succè och får samtal från hela världen.

Nu finns även The US Number som fungerar nästan likadant. Största skillnaden är att det är gratis. Man behöver bara ladda ned gratisappen Callthere (callthere.com) och slå 001 så blir man kopplad till en selektivt utvald amerikan.

Detta är ett fantastiskt roligt sätt att komma i kontakt med amerikaner. Många användare ringer för att träna på sin engelska därav att jag skriver till just dig. Många tenderar att glömma av sin engelska efter sina studier eller vistelser utomlands. Detta är ett bra sätt att hålla språket vid liv!

Testa! Det vore kul att höra vad du tycker och hör gärna av dig om du har frågor.

Med vänlig hälsning,
Karl

Kommentera

Publiceras ej