Lördagen den 18 Juni
Min sista dag. Min sista dag med familjen. Vår sista dag tillsammans. 
 
Jag sprang mellan resväskan och sovrummet. Jag sprang mellan ytterdörren och köket. Jag sprang mellan drömmar och realtid. Detta var dagen då allt skulle packas, fixas och ordnas. 
 
Närmare eftermiddagen satte vi oss ner för att äta grillat. Jag och familjen. Jag hade fått bestämma maten. BBQ chicken och majskolv, mums! Efter maten åkte vi alla för att kolla när H uppträdde. Det blev en fartfylld kväll med massor av dans och som senare avslutades hemma i köket. Där bjöds det på akrobatik, tårta, skratt och presenter. Detta var min officiella hejdå-middag. Den sista. Fick så fina presenter att jag blev alldeles varm i hjärtat och därefter kramades vi alla en sista gång. Konstigt att kramas hejdå då jag vanligtvis ser dem igen morgonen efter. P och H fick sina sista kramar innan läggdags då när de dagen där på inte skulle se mig. Även Dozer, vår alldeles egen klump, fick sig ett hejdå då även han skulle vara borta när jag kom tillbaka. 
 
Mina värdföräldrar sa jag hejdå till på morgonen. P gick sedan och lade sig igen, medans S körde mig till flygplatsen. Väl där blev det kramkalas innan vi skiljdes åt. Jag vände mig om, kollade över axeln och såg henne köra iväg. Det var nu officiellt. Det var på riktigt. Jag hade sagt hejdå till min numera andra familj. Min amerikanska familj <3
 
Americans, California girl, Dozer, Good bye, Mat, San Francisco, family,

Kommentera

Publiceras ej