Lördag 26 Mars
På lördag förmiddag blev jag upplockad av Sidsel och vi körde sedan mot Josefines hus. Väl där hoppasde vi över i hennes bil och vi var nu påväg till San Francisco för att turista. Josefine som inte har så lång tid kvar här i staterna och hade en lista på saker som hon ville hinna se en gång till innan hon åker hem, och då var jag och Sidsel inte sena på att följa med! Vi började med Twin Peaks, en kulle som bjuder på utsikt över hela staden, där efter blev det lunch innan vi åkte vidare för att titta på colorful houses. Galet vad många fina hus det finns här omkring, och speciella kan de också vara. Diggar verkligen arkitekturen här då den är extra ordinär.
 
Vi köade för att köra nedför Lomboardstreet och alla turister fick sig ett gott skratt när jag stod upp i takluckan (allt för att få bra bilder) på vägen ner. Innan vi sakta men säkert åkte hem, tog vi också ett stopp vi Painted Ladies. Once again, vi hade redan sett allt det här, men nu när tiden börjar "rinna ut" så vill man se allt en gång till! Oerhört mysig dag som bjöd på det mesta! 
 
Väl hemma hos Josefine hoppade vi över i Sidsels bil för att ta oss hem igen. Men, då ingen hade några andra planer för kvällen slutade vi upp hemma hos mig med tacos och film. Då jag tidigare råkat nämna att jag inte sett Titanic (förutom i trean, vilket jag ej kommer ihåg) så blev denna film det självklara valet. Nöjda och stolta över att vi orkade hålla oss vakna, men ack vilken film! 
 
 
Kram
 
California girl, Denmark, Explore, Friends, Lomboard Street, Painted Ladies, San Francisco, Sweden, Twin Peaks,

Kommentera

Publiceras ej