Hej!!
 
Fredag den 1 April
En extra notis som egentligen inte hör hit men ändå är kul att nämna var i fredags för två veckor sedan så var min värdfamilj alldeles för lata för att laga mat, så istället beställde vi takeout. Vi provade på indiskt. Riktigt gott faktiskt! Men nu till det roliga. Jag och H blev ombedda att åka och hämta maten så vi stack direkt, att tillägga var att H åkte utan skor. När vi väl kom fram visade det sig att det inte fanns någon parkering. Vi åkte runt om rådet flera varv utan någon lycka. Snabbtänkt bestämde vi att H skulle springa ut, hämta maten och att jag under tiden cruzade runt tillsa jag kunde plocka upp henne igen. Den roliga delen kommer då H hoppade ut, utan skor tillsammans med ett kriditkort som hon inte hade en aning om hur hon skulle använda. Jag fick snabbt, på typ två sekunder förklara att hon var tvungen att låtsas att hon visste vad hon gjorde och sedan skriva under kvittor. När hon kom tillbaka sa hon att hon frågade personalen massa frågor om vart hon skulle skriva under osv, något som vi skrattade gott om när vi berättade om händelsen för familjen. Men vad ska man förvänta sig från en 13 åring som aldrig använt ett kort förut? Stolt över henne i alla fall. Okej nu i efterhand när jag läser inser jag att detta inte alls låter speciellt roligt. Men när det hände så var det riktigt kul.. 
 
Så, nu till det som jag egentligen skulle skriva om. Efter att vi hade ätit middag så satte jag mig i bilen för att ÄNTLIGEN hämta upp min gäst för den kommande veckan. Som jag har väntat och längtat!! Det är en sak att prata i telefon och se varandra via FaceTime men att få se henne och krama om henne i verkligeheten var svårslaget. Så underbart! Resterande timmar pratade vi ikapp och försökte båda att inse att vi nu äntligen var återförenade <3
 
Puss
 
California girl, Friends, Mat, Sweden,

Kommentera

Publiceras ej