Inget ankrace, inga utklykter, ingen påsklunch och ingen familj, ja denna påsken blev minsann inte precis som vanligt. Fick i år nöja mig med liveuppdatering i form av bilder och FacaTime, vilket i och för sig inte var fy skam. Tänka så bra det är med dagens teknik ändå. Även fast jag är så långt bort ifrån alla där hemma så och har varit länge, så minskas den känslan kraftigt med hjälp av samtal, sms och sociala medier. Men både på gott och ont.
 
Hur som helst så kan jag ju börja med att konstatera att USA och påsk inte hör ihop. Vi firar påsk mer i Sverige än vad de gör här. Är inte det underligt? USA som alltid ska vara värst med allt annars. Hemma sträcker ju påsk sig från torsdag tills söndag, mendans det här är endast är på söndagen, alltså vår annandag påsk. Endel firar även fredagen - God Friday, men endast de som är väldigt religiösa har jag fått förklarat för mig. Annars är det söndagen som gäller när det kommer till påsk. 
 
Min påsk, Easter startade med en brunch tillsammans med familjen. Blev rent ut sagt chockad när jag vaknade på morgonen och bordet var dukat för fem, till frukost!! Detta mina vänner är första gången under mitt år som vi alla sitter ner, samtidigt dessutom och äter frukost. (OBS, med undantag för jul).  Min värdpappa hade gjort french toast med färska bär och stekt bacon. LYX!
 
Istället för ett påskägg så får man här en Easter basket. Alltså byter man ut ägget mot en korg, men annars är konceptet det samma. Jag, P och H hade fått varsin korg med godis som alla stod på bordet i köken när vi vaknade. Min värdpappa berättade att när barnen var mindre brukade de gömma ägg i trädgården som barnen sendan fick leta efter, men att de nu var fär stora för det. Synd, då jag aldrig skulle bli för gammal för det... Hahaha
 
 
Efter brunchen drog alla iväg på sitt, så så mycket påsk blev det inte firat. Bättre på det är vi allt hemma!
 
Kram
 
American Traditions, California girl, Mat,

1 kommentarer

Pappa Torbjörn

01 Apr 2016 23:48

Ni ser ut att ha en fantastisk frukost tilsammans.Hälsa Peter o Stasy. Glad påsk. Tobbe

Svar: Hahaha jo men det kan man väl säga... Det ska jag göra, puss
Jenny Fridén

Kommentera

Publiceras ej