Efter en härligt helg väntade ännu en jobbvecka...
 
Måndag
Startade morgonen med jobb i vanlig ordning, men lite senare på dagen åkte jag och Moa till stranden bara för att njuta. Måste ju passa på så fort vädret levererar. Detta är ju alltid något man kan kolla tillbaka på när man kommer hem till Sverige, stranddagar i slutet av september.Vi fick även skåda en livs levande val!!! Ja en val, ca 100 meter ifrån stranden. Detta var något man kunde höra om på nyheterna dagen efter då det inte är så vanligt att man ser valar där. Så ganska coolt att vi lyckades pricka in rätt dag...
Tisdag
Efter att familjen åkt iväg för dagen gjorde jag mig en toppen-frulle!
På kvällen körde jag H till dansen och under tiden som jag väntade tog jag mig en promenad runt om i området där. Gick förbi en parkeringsplats med bara massa skolbussar. Dessa är ju något som man verkligen förknippar med USA.
Onsdag
Jobbdag som vanligt. Min värdmamma åkte iväg på jobbresa så det var bara jag barnen och pappan hemma, och så skulle det vara fram tills fredagen. På kvällen träffade jag Lisa och Pihla för en Starbucks-dejt. Mysigt.
Torsdag
En mindre händelsedag utan bilder. Jobbade på som vanligt, samt gjorde lite ärenden åt en annan mamma...
 
Fredag
Blev tillfrågad om jag kunde åka till Stanford Shopping Mall för att köpa kött under dagen, och vem tackar nej till att åka dit? Kan ju dessutom passa på att gå omkring där. Hur som helst när jag gick in på Sephora så kom det fram en kvinna till mig och började prata. Hon pratade och pratade och jag förstod absolut ingenting... Efter många om och men så fick hon fram att hon var en spådam och att hon kände på sig att min aura var väldigt öppen så att hon gärna ville berätta för mig om hur jag kände... Hur konstigt? Vem gör ens så? Händer det ens på riktigt att någon kommer fram och säger så? Ja tydligen! 
 
Man kunde även se tydligt att nya iPhonen hade haft premiär så köerna utanför Apple butikerna var milslånga...
 
Kvällen spenderades med Nellie och Josefine hemma hos Nellie. Vi hade en klassisk taco-kväll, med (hör och häpna) SVENSKA TACOKRYDDOR!!!!!!! Rena rama drömme!! En svensk tacos hemma är livet, men här, här är det oslagbart!! 
Kramar
 
California girl, Everyday life, Friends, Half Moon Bay State Beach, Mat,

Kommentera

Publiceras ej