I söndags var det ju kanelbullensdag, och hur ledsen jag än var för att inte få uppleva den i Sverige (som vanligt) fick jag göra det bästa av situationen. Eftersom jag var ledig ville jag inte avsätta den för att baka så fuskade lite och gjorde det i måndags istället. Men eftersom det blir så knasigt med tidsskillnaden så kändes det ändå aceptabelt att göra det några timmar försent...? 
 
Hur som helst så blev de mer än accepterade utav familjen här borta. Så fort min värdmamma kom igenom dörren ropade hon av lycka när hon kände doften. Hon sa att hon kände det utifrån och undrade var det var, och när hon såg dem blev hon helt hysterisk. Smakupplevelsen verkade också godkänd. Kul! 
 
Josefine kom även över för att käka middag tillsammans med oss samt smaka på bullarna. Kul att ha en svensk att dela "våra" högtider tillsammans med. Även fast det är jättekul att uppleva de amerikanska högtiderna så är man ju ändå svensk i hjärtat och vill fira dessa också. 
 
Bullarna blev i alla fall goda och jag är nöjd! 
 
Kramar
 
California girl, Everyday life, Friends, Mat,

1 kommentarer

Dixi Wonderland

08 Oct 2015 23:36

Dom ser jätte mumsiga ut :D

Svar: Ja de blev riktigt bra faktiskt. Var lite orolig över resultatet eftersom de inte är exakt samma ingredienser här borta, men det blev bra ändå! :)Kram
Jenny Fridén

Kommentera

Publiceras ej