Hej,
 
Då jag numera även bloggar för STS (organisationen jag åker med) tänkte jag att det var dags för ytterliggare en liten presentation om vem jag är och vad jag gör. Detta för att alla nya och förväntansfulla (kanske blivande Au Pairer) ska få en bättre inblick om vem det är de läser om. Känske få även mina gamla och trogna läsare också reda på något nytt och intressant! Hur som helst...
 
Först och främst, välkommen! Kul att just DU hittat hit!
 
Mitt namn är Jenny och jag är en vanlig tjej på 19 år. Eller egentligen är jag nog inte vanlig och "som alla andra". Jag är en tjej som har mycket i tankarna och som gärna drömmer om allt och lite till, och jag gillar att gå min egen väg. I somras tog jag studenten ifrån ekonomiprogrammet, och den dagen kom att bli den bästa dagen i mitt liv. Äntligen var jag fri.  
 
Jag har sedan, eller så länge jag kan minnas haft en dröm om att åka till USA. Exakt vad jag ville göra där har jag inte alltid vetat, men för si så där ett år sedan bestämde jag mig för att uppleva landet där drömmar blir till verklighet, som Au Pair. 
 
Jag började som en förvirrande och ovetande 18 åring att söka upp möjligheterna och fann då organisationerna STS och Cultural Care. Efter mycket tankar fram och tillbaka så valde jag tillsist att åka med STS. (Mer om hur min ansökningsprocess såg ut hittar du under kategorin "Inför mitt Au Pair år"
 
STS har sitt huvudkontor i Göteborg, vilket var väldigt smidigt för mig då det är den närmsta stora staden som jag bor bredvid. Sen var de väldigt tillmötesgående och fanns hela tiden där om jag hade frågor och funderingar.
 
I juni 2015, två veckor efter att jag tagit studenten packade jag mina väskor och flyttade till andra sidan Atlanten. Jag flög tillsammans med fyra andra svenska tjejer till New Jersey där vi tillsammans med ett hundratal andra startade vårt år med några dagar på trainging school. Vi fick lära oss allt möjligt, både om jobbet och om vilka förväntningar vi skulle ställa oss. Vi fick även chansen att åka in till New York City för några timmars turistande!
 
Just nu, i skrivande stund har jag vart iväg i 160 dagar. Alltså lite mer är fem månader. Jag bor och jobbar som Au Pair i en familj utanför San Francisco, Kalifornien USA. Jag tar han om en tjej på 13 år och en kille på 15 år. Familjen som jag bor hos är verkligen superhärlig och allting flyter på. Jag jobbar mestadels morgnar och eftermiddagar och endel helger. 
 
Min lediga tid brukar jag spendera på gymmet, tillsammans med kompisar, inne i city, genom att äta mat, resa eller bara njuta av nuet.
 
Fun facts... 
Jag har kommit in i en riktig träningsperiod och jag försöker att hålla igång så ofta jag bara kan. 
 
Jag är en sucker för mat och speciellt svag för fruktfat.
 
Nya spännande händelser är det jag lever för. 
 
Att drömma om vad som komma skall är något jag är riktigt bra på. Vad händer imorgon, om en månad, ett halvår eller om fem år?
 
Jag är en stor beundrare av Maria Montazami.
 
Jag går på vattengympa varje måndag tillsammans med mina pensionärer.
 
Jag har träffat världens finaste människor under min tid här i USA. Vänner som kommer finnas med mig genom hela livet <3
 
PS.
Den senaste veckan har jag haft ansvar för STS Instagramkonto. Där har man kunnat följa mig och mina bilder som jag tagit under mitt år, så ta gärna en titt där också. Man kan man även se bilder från organisationen själv, men också från andra Au Pairer. Allt för att inspirera andra! 

Kramar 
 
California girl, Everyday life, San Francisco,

Kommentera

Publiceras ej