Lördagkväll och jag ska snart iväg för att möta upp Evelina och Rebecka i Palo Alto. Dinner står på schemat. De har bokat bord på en mysig restaurang och jag kollade precis in menyn, wow. Förväntningarna är höga!
 
Annars i veckan innefattat det mesta. Jobb, träning, sol, hemmagjorda hamburgare a la Jenny, baseball, promenader (longboard-turer) med Dozer, ett (förmodligen) sista häng med Jamia och bio. Ja jag tror jag fick med allt! 
 
I onsdags stod jag för middagen till mig och barnen. Blev riktigt sugen på hamburgare så vi (jag) gjorde egna!
I veckan när jag skulle hämta H efter vattenpolon stannade jag till och tittade på när skollaget spelade baseball. Jag säger bara, tjejer kan!
Solen har äntligen visat sig denna veckan så sommarvädret har nästan kunnat mäta sig med det i Sverige
Jag och Evelina träffades för en lunch och planering inför en kommande resa. Spännande!
Hittade en longboard i garaget och konstaterade att det är ett roligare sätt att ta ut Dozer på. Dessutom får han röra på valkarna lite, haha. 
Jag och Sidsel träffade Jamia och bjöd henne på froyo. Hon åker på tisdag hem till Australien och kommer där med lämna oss här. Det kommer bli tomt utan henne och extra sorgligt för mig då hon var den första Au Pairen jag träffade när jag kom hit. Nackdelen är att det kommer dröja innan vi ses igen då Australien inte drekt är en timma birt. Fördelen är dock att det blir en extra bra anledning för att åka dit!
I onsdags och torsdags upplevde jag en av de sämre dagarna här på andra sidan. Det som dock var positivt var att det också var en av de bästa dagarna. Under samma dagar fick jag alltså både uppleva det bästa och sämsta. Knepigt. Ni vet när man väntat på något så himla länge och tror att det aldrig kommer hända, men så plötsligt händer det. Ingen är nog gladare än jag och känslan efteråt, fantastisk. Äntligen! Hur som helst så knäppte jag denna bild och konstaterade att livet är ganska fint <3
I gårkväll (fredag) gick jag, Sidsel och Helene på bio. Vi såg Mother´s day och kort och gott så var den riktigt lagom. Rolig, sorglig, lättsam, romantisk, ja den hade allt. 
 
När filmen var slut diskuterade vi vad vi skulle göra näst och vi bestämde oss till sist att vara badass och smita in på ytterliggare en film. Japå biografera här samlar de in biljetterna vid ingången och sedan kan man vandra fritt mellan salarna. Vi valde att se The Huntsman: Winter´s war och även den var bra! 
 
I morgon ska vi in till SF och skåda ett lopp. Men mer om det en annan gång.
 
Kram
 
Australia, Baseball, California girl, Denmark, Dozer, Fika, Friends, Mat, Palo Alto, Starbucks, Sweden,

Kommentera

Publiceras ej