Hejsan!

Ett tag sedan sist. Inga stora eller speciella händelser har hänt utan allt rullar på. Skolan rullar på, läxorna ligger på lågvarv, förkylningen är borta, jag har vart på 18 års kalas och imorgon är det redan fredag igen. Alltså inget att klaga på. Några timmar i skolan imorgon och sedan höstlov. Dagen idag har vart händelserik och innehållet ska jag dela med mig av.

Idag har jag vart i Göteborg. Klockan 10 var jag kallad på intervju hos STS på deras huvudkontor. Jag möttes av min kontaktperson och ytterligare en tjej, hon som skulle hålla i intervjun. Tankarna innan intervjun har snurrat åt alla håll och jag har vart nervös för att min engelska inte ska hålla... Vi började att kolla på de papper som jag hade med mig. Det vill säga; hälsoundersökningen, polisregisterutdraget (som förövrigt kom igår, tog ca 1 vecka att få det), kopia på pass och körkort och en underskriven "child reference". Efter det började den del av intervjun som var  på engelska. Det var frågor om mig och varför jag ville åka som Au Pair, hur jag tror att den idealiska värdfamiljen ser ut, hur jag tror att mina dagar kommer att se ut, vad jag tror att jag kommer att ha för uppgifter och hur jag kommer att hantera hemlängtan. Detta var några av de frågor jag fick svara på. Intervjuaren läste också upp olika situationer jag kan komma att ställas inför som Au Pair, och hur jag då tror att jag kommer att reagera och vad jag kommer att göra. Ett exempel var vad jag skulle göra om jag var på en lekplats tillsammans med barnen och någon av dem ramlar och slår sig illa. Jag fick även chans att ställa de frågor jag hade, och eftersom intervjuaren själv hade åkt som Au Pair fyra år tidigare så hade hon svar på allt. Allt från hemlängtan till vad de gjorde på fritiden. Efter intervjun var jag verkligen lätta, det var ju inte alls farligt!  Det kändes väldigt naturligt och det var ju verkligen en försmak av vad som komma skall. Nu har änne en sak bockats av och jag längtar nu mer än någonsin!

 
Kramar
 

Kommentera

Publiceras ej