Tisdag den 11 augusti
Ny dag, nya möjligheter! 
 
Vi tog oss en liten sovmorgon för att vara extra pigga inför kommande dag. Vi gjorde oss iordning och åkte tillbaka till Urth Caffé för att denna morgon ge stället en riktigt chans. Då vi har brottom dagen innan kunde vi idag sätta oss ner och njuta på riktigt. Jag beställde in en yoghurtskål med frukt och müsli, samt en bagel med cream cheese. Måste ju starta dagen med en stadig frukost, det är ju trots allt viktigaste målet. Att smoothien dagen innan var amazing gjorde att vi fick höga förhoppningar inför dagens frukost. Och redan efter första tuggan var jag såld. SÅ HIMLA GOTT!! Ett ställe som jag varmt rekommenderar! Jag menar, titta bara!! Munorgasm bara genom att titta på bilderna <3
Efter en stor och stadig frukost tackade vi för oss och tog oss ner till Santa Monica Beach. Även denna morgon startade något mulen och grå, men vi kunde ändå gå runt på stranden med gott samvete. Stannade för att ta kort på dagens surfare, då vi inte fick några på oss själva (kan ju låtsas som att det är vi som fångar vågorna).
När vädret började klarna upp bestämde vi oss för att hyra cyklar. Jag menar vem har inte drömt att få cyckla från Santa Monica Beach till Venice? Och om drömmar inte är till för att följas så vet jag inte vad, så vi hyrde, och cyklade iväg! DRÖM!
När vi cycklat till Venice och tillbaka var det dags för oss att ta bilen till just Venice. Då vi på måndagen och på förmiddagen denna dag spenderat mest tid i Santa Monica var det dags att ta oss ann Venice på riktigt. Himeln var nu klarblå och solen gassade på, så värmen var olidlig. Men synd att klaga. Att bara gå runt och kika på allt och observera det är nog riktigt våran grej!! Fast kan ju också konstatera att omgivningarna här är lite utöver det vanliga! På vägen ner till Venice Beach gick vi förbi Carroll Canal. Detta var ett oerhört mysigt område som flera filmer spelats in i. Helt fantastiskt att detta söta ställa kan gömma sig mitt emellan (vad man tror är) två vanliga och tråkiga gator. 
Vidare fortsatte vi mot Vanice Beach!! Och det man inte finner här det är inte värt att ha. Människorna, affärerna, maten, atmosfären, ja allt är väldigt, ska se, spännande. Finner inget annat ord än spännande. Att folk går runt nakna som att de inte bekymrar sig alls om morgondagen eller att de säljer marijuana som läkemedel. Ja det händer nog bara här... Eller faktiskt inte, det är bara det att jag inte är van att se detta i lilla Kinna... Tur är väl det. Vi lyckades även komma mitt i en reklamfilmsinspelning. En lång kille tillsammans med sitt barn. Säkert känd och allt, men vet inte vem han är... Kul var det i alla fall!

När vi sett allt (även det vi inte trodde var möjligt) och solen satt sina spår begav vi oss tillbaka emot bilen. Vi kände nu att det var dags att tacka Santa Monica och Venice för allt gott som de gett med sig och ta oss vidare mot nästa stopp. 
 
Något som är himla roligt och lyckat är hur lika jag och Josefine är. Mer om det i ett annat inlägg, men nästa stopp passade verkligen oss. Då vi båda har sett serien The O.C. och älskar den, var det ju ingen fråga om att vi skulle försöka hitta caféet som finns med i den. Och eftersom det var på vägen till där vi skulle övernatt så passade det ju perfekt! För att komma i stämning lyssnade vi på introlåten om och om och om igen, samtidigt som vi hade havet och palmer vid sidan av vägen. Riktig dröm! Lyssna även du på låten och i alla fall låtsas som att du var med oss...
Tyvärr så träffade vi varken på Ryan, Marissa, Seth eller Summer... Men nöjda och starstrucked lämnade vi Redondo Beach med en fortsatt resa mot Laguna Beach. Med musiken på högsta volym körde vi under palmerna och den blå himlen mot vårt nya boende för natten, Laguna Beach. På vägen stannade vi för att köpa med oss lite picknick som vi sedan stannade och avnjöt på just LAGUNA BEACH.
 
För er som känner mig vet att detta, just detta med Laguna och Orange County är en stor dröm för mig som nu gått i uppfyllelse. Och för er andra så får ni just veta. Men min forna gymnasieklass har fått höra om denna plats ett antal gånger då de flesta tal jag höll i skolan på något sätt hade med USA, Kalifornien, Orange County och Laguna Beach att göra. Och nu, äntligen, år 2015 får jag besöka platsen!! <3 SÅ JÄVLA LYCKLIG! Och titta vilken utsikt, vilken vy! Kvällen kunde knappast bli bättre! 
Seriöst ser ni???? Att världen och universum ens kan skapa något så vackert!?!!!
 
Efter vår fabulösa picknick vid solnedgången körde vi de sista minutrarna för att ta oss till vårt nya boende för natten. När vi väl kom fram blev vi så varmt välkomnande så jag blev alldeles varm i hjältat. Att det kan finnas så fina människor <3 
 
Godnatt från ett alldeles underbart Laguna!
California girl, Explore, Friends, Laguna, Los Angeles, Mat, Memories For Life, Travel,

Kommentera

Publiceras ej