I fredags den 20 maj vad det dags för den årliga studentbalen, och äntligen var det min tur!

Dagen började hos frissan klockan 8 för sminkning och uppsättning och det bjöds även på choklad och bubbel. Jag var på plats, liksom många andra förväntansfulla tjejer, och alla blev otroligt fina. 

När klockan närmade sig 11 åkte jag ifrån frissan och vidare för att äta lunch med mamma. Pastasallad blev det då det var ett lätt alternativ. Med lite mat i magen fixade jag det sista och gjorde mig iordning för Nicole (fotografen) som skulle föreviga denna stora dag! Fotograferingen var rolig, enkel och charmig och jag hoppas det blev många bra bilder. Det återstår att se. Sista stoppet Oman samlingen på skolan blev hos Isabella där vi samlades några tjejer för att ta gruppkort. Ögonblicket då vi alla träffades, ordninggjorda var ordinärt då alla var så himla fina! 

När klockan närmade sig två begav vi oss emot skolan och samlades tillsammans med alla andra sistaårselever. Väl där blev det lite mingel innan vi radade upp oss för att gå ut på podiet och visa upp oss, parvis. I skolan träffade jag också min balpartner Anton som också var så himla fin! Dessutom fick jag en fin röd ros som jag skulle bära med mig. 
Vi har gått i skolan tillsammans sedan barnsben och varit kompisar sedan födseln. Och vi är nämligen födda på samma dag, så det kändes som en självklarhet att gå tillsammans med honom. 

Vid fem steg vi på bussarna som skulle ta oss till Göteborg. Vi skulle ha balmiddagen på Clarion Post Hotel och det var ett utomordentligt ställe. God mat, bra upplägg och fin service. Kvällen bjöd på mingel, ytterligare en fotografering och utdelning av nomineringar. Minst sagt en lyckad kväll!

Som om inte detta vore nog begav vi oss, vid tio, vidare mot Trädgår'n för själva festen. Vi dansade, sjöng, dansade, dansade och hade en riktigt bra avslutning på den stora dagen. 

Kvällen avslutades vid fyra på morgonen och det var med ett stort leende jag somnade i gryningen. En bra dag, en bra kväll, en kanon partner, underbara vänner, onda fötter, den bästa klänningen någonsin, den finaste håruppsättningen och det finaste sminket, det får sammanfatta MIN bal❤️


Bilderna tagna utav anilssonphoto. 








Kramar

Kommentera

Publiceras ej