Hejsan,

God fortsättning på er!

Julen har i år varit perfekt och jag är så himla nöjd. En riktigt svenskt jul med familjen. Startade dagen (som alla andra år) med att går bort till mormor och morfar för att äta lite julfrukost och ge bort, samt öppna någon julklapp. Morfar hade tänt i brasan, så allt var på topp. Tittade även på det sista avsnittet av julkalendern.

Lite senare, framåt lunchtid, kom mormor och morfar och min kusin och hans familj hit och det bjöds på lite pepparkakor och glögg innan det årliga julmaten. Det sjöngs snapsvisor, åts mat och skrattades åt alla håll. Min syster och hennes man var också här (som vanligt), så totalt var vi 11 personer. Vi tittade också på Kalle Ankas jul innan det var dags för ett besök av tomten. Alla hade sannerligen varit extra snälla i år, för många klappar blev det.

Framåt kvällen traskade vi vidare till mormor och morfar igen där det bjöds på julgröt. Vi spelade även det traditionella julklappsspelet. Och om jag inte minns fel så gick nästan alla hem med varsin paket. Vi tittade också, enligt tradition på Svensson Svensson.

Detta sammanfattade min jul 2014, och jag är väldigt väldigt nöjd! Tror faktiskt att detta var en av de bästa jularna någonsin.

 
 
 
 
Kramar, Jenny

Kommentera

Publiceras ej