I tisdags var det ÄNTLIGEN dags, då var det MIN tur att ta STUDENTEN!!!!! Det var den bästa dagen i mitt liv och allt var verkligen perfekt!
 
Dagen började med champagnefrukost med klassen hos Hanna vid 06.30. Där bjöds det på mängder av läckerheter i form av smoothie, mackor, frukter och tårta. OCh så klart champagne. Vi delade ut klassens nomineringar, skålade, sjöng, skrev i varandras mössor och tog massvis med bilder tillsammans.
 
 
Fråmåt 9 begav vi oss vidare emot skolan där vi alla skulle samlas innan utspringet. Det bjöds på mingel, tilltugg, fotografering med klassen, avslutning i aulan och en sista samling tillsammans med ekonomiprogrammet och våra lärare. Tänk att det var sista gången vi kunnde kalla oss själva för sistaårselever på ekonomiprogrammet... Sista dagen som mitt EK3B existerade. 
 
När klockan närmade sig 11.45 tog vi oss ner emot gatan och ställde upp oss klassvis för att vara förberedda tills klockan 12 och utspringet. Det pirrade i mangen och det var först nu jag verkligen insåg att det är JAG, det är min tur och det ska bli så jävla grymt!!
 
Klockan 12.07 började den bästa studen i mitt liv. Dörrarna öppnades och jag kunde ropandes springa ut i lycka. Detta ögonblick har jag längtat efter så himla länge, och ÄNTLIGEN var det min tur!!
 
 
Med så mycket glädje, lättnad, längtan och tårar sprang jag ut. Ut till min familj, mina vänner och min släkt, ja till alla som väntade på mig utanför skolan för att gratulera och dela denna underbara dag med mig. 
 
Att jag blev klassens Hollywoodfru var väl inte helt fel med tanke på mitt kommande äventyr i staterna!
 
Efter det bästa ögonblicket i mitt liv- utspringet, så var det dags för ett annat, om inte lika bra- flak! Att åka runt tillsammans med klassen till go musik, skrikig sång, alkohol, skratt och kramar är ta mig fan det bästa livet har att erbjuda. VILKEN JÄVLA KÄNSLA!! <3
 
Efter flaket var det dags att bege sig hemmåt för fortsatt firande. Där väntade ännu mer familj och vänner och alla var så glada. Det bjöds på UNDERBAR mat och dryck, oändligt med skratt, tårar, presenter, tårta, fotografering åt alla håll och fantastisk gemenskap! 
 
Efter mottagningen var det dags att dra vidare på klassförfest, och därefter dansade vi natten lång på KK. En dag i PERFEKTION!!
 
Jag är så otroligt glad, stolt och lycklig över denna dagen! Alla de människor som kom just för min skull, alla de fantastiska presenter som jag bara vågat drömma om och alla de som har hjälpt till för att denna dag skulle gå att genomföra. Hur underbar denna dagen än varit så känner jag också lite lättnad. Jag kan nu lägga undan allt vad skolan heter för ett tag och verkligen bara njuta, men jag kommer leva länge på denna dag och detta rus! 
 
FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FY FAN VAD JAG ÄR BRA!! <33
 
 

2 kommentarer

Amanda

17 Jun 2015 15:07

Hej Jenny,

Grattis till studenten!
Jag skall börja sista året på gymnasiet och halkade in på din blogg eftersom jag också är sugen att resa till USA som Au Pair om ett år. Kan man komma i kontakt med dig via t.ex. KIK om man har lite frågor?

Kram
Amanda

Svar: Tack så mycket!! :)
Åh men så himla kul!! Ja självklart kan du det, lättast är via mail eller Facebook- Jenny Fridén heter jag där! :)
Kram
Jenny Fridén

Amanda

22 Jun 2015 11:39

Hej igen,

Vad kul att man kan få komma i kontakt med dig! :) Jag är inte alls aktiv på fb, vad har du för mailadress?

Kramar

Kommentera

Publiceras ej