När vi gjort oss hemmastadda i huset i Laguna (kvällen innen) gick vi ner för att prata med tjejen som vi bodde hos. Aldrig tidigare har jag mött en sådan fantastisk människa. Vi satt länge uppe tillsammans med Angela (hyresvärden) och hennes kompis och delade minnen och erfarenheter. Att få höra om deras liv som unga och alla saker de har upplevt, både försig men också tillsammans var en riktigt upplevelse. Några timmar (och skratt) senare var det dags för sängen. Men vi längtade redan till nästa dag då vi Angela skulle ta oss till Laguna Beach för en morgonpromenad!
 
Efter en natts sömn vaknade vi upp pigga och glada i Orange County. Lyckan som jag kände går inte med ord att beskriva. Jag vaknade bokstavligt talat upp i min dröm <3
 
Vi bytte snabbt om och tog oss sedan till Laguna Beach tillsammans med Angela. Vi gick omkring på stranden och bara njöt. Klockan var nio på morgonen och vädret var magiskt. Angela berättade ännu mer om sig själv och sitt liv och alla hennes resor genom livet. Ju mer jag hörde henne berätta, ju mer försod jag vilken fantastisk människa hon är. Allt som hon upplevt, gått igenom och uppoffrat. En riktig hjältinna.
 
Kan även tillägga att Angela bodde precis under Hillsen där Lauren Conrad och alla de andra ifrån The Hills tidigare bodde, men också att hon bodde granne med en av deltagarna i The Real Housewives of Orange County. Ball tjej! 
 
Att starta morgonen med en promenad på Laguna Beach är inte fy skam, och jag ska vara evigt tacksam för denna möjligthet. Gick bara och njöt och försökte, så gott jag kunde, att inse att jag verkligen befann mig på världens finaste ställe <3 Jag menar titta på bilderna!!
Efter en UNDERBAR promenad åkte vi tillbaka till huset för att göra oss iordning för dagen. Vi pratade ännu mer med Angela och hennes kompis innan vi for iväg på dagens uflykter. 
 
Nästa stop för dagen skulle bli ett mycket omtalat område i Laguna. Vi vet ju alla att Maria Montazami numera bor utanför LA, och när vi pratade med Angela om detta, både på morgonen och dagen innan så visade det sig att hon bodde, inte mindre än 10 minuter bort. Så var vi ju bara tvungna att köra dit för att se i vilket område. Att Marias oråde är stängt för allmänheten är nog inget jag vart särskillt förvånad över, men bara att få köra utanför var en ren lycka. Men efter att ha pratat med Angela om det så visade det sig att hon mer eller mindre kunde få in oss innanför portarna. Och för att göra en lång historia kort så lyckades hon. Vi kunde alltså ta bilen och köra in i Marias område!!!! Finner inga ord för hur jag ska beskriva detta ögonblick eller denna chans. DREAM CAME TRUE <3
 
OMG vilket område. Vilka hus. Vilka trädgårdar. Vilket ställe.

Ja ni ser ju själva hur fantastiskt detta var. Dröm. Dröm. Dröm. Var tvungen att nypa mig i armen flera gånger.
 
Efter detta historsika möte levde jag i lyckorus. Jag grät floder och kunde inte få in att jag just vart HEMMA hos Maria Montazami. Jag var inne i hennes hus. Inne, innanför dörren!! Jag såg hennes entrance, trappa till övervåningen, kök, allrum och utgången till baksidan. Hon bjöd oss även på vatten, och denna burk ska förevigt sparas <3 Jag kan nu dö lycklig. 
 
När vi lugnat ner oss något (om nu det ens var möjligt?!??!) styrde vi skutan emot New Port! Här blev det ett kort stopp. 
Av Angela blev vi också tipsade om att åka till Balboa Island. En liten ö som ligger precis bredvid New Port. Och det var nog den mysigaste plats jag någonsin besökt. Har aldrig någonsin sett något liknande. Ön hade ett litet centrum som du först åkte igenom. Det var även där vi parkerade. Sedan gick vi ner mot havet och utforskade reterade delar. Det fanns så många mysiga hus, och de flesta låg alldeles precis vid vattnet. Dessa hus hade även tillgång till en egen strand. Ja alltså alla hus hade sin egen lilla strand. Ett ställe som jag varmt rekomenderar!


Efter att ha vandrat runt och bokstavligt talat njutiv av ön så var det dags för middag. Ikväll blev det Italienskt!
Klockan började nu närma sif sex och det var dags för oss att ta oss mot LA. Men på vägen gjorde vi ett stopp på Hunington Beach för att njuta av ännu en himmelsk solnedgång. 
Kalifornien har svårslagna solnedgångar. Magiskt.
 
Småfrusna satta vi oss i bilen och körde mot LA. Japp jag skrev rätt, LA! Vi mötte upp vår värd och fick rummet som vi skulle bo i de kommande dagarna. Ett rum + badrum i de centrala delarna av LA, inte fy skam. Nu väntade en god natts sömn. Imorgon väntade ju en ny dag, med nya äventyr! Dock kommer mötet med Maria Montazami alltid ligga varmt om hjärtat <3
 
Kramar
Balboa Island, California girl, Explore, Hunington Beach, Laguna, Los Angeles, Mat, Memories For Life, New Port, Travel,

1 kommentarer

Amira Masalin

30 Dec 2015 23:46

Gud så kul att du har fått träffa Montazami!!! Blev lite avis haha. . .Googlade förresten på au pair bloggar och hittade din :-) Kommer själv åka den 11 juli till usa för att spendera ett år som au pair. Efter training school i New York kommer jag bo i Agoura Hills, CA! Ser jätte mycket fram emot det och enligt din blogg är det ju ett skönt liv där borta!

Svar: Hihi jaa jag är nästan lite avundsjuk på mig själv också. Nej men det var väldigt häftigt!!

Så himla kul att du också ska åka som Au Pair! Agoura Hills låter som ett bra område och Kalifornien är helt fantastisk! Hoppas du kommer få en kanonbra tid!

Jag trivs och har det jättebra. Men självklar finns det dagar som är allt annat fantastiska. Hemlängtan som smyger sig på eller att man ibland blir trött på familjen. Men som du säger, generellt sett så är allt kanon!
Kram
Jenny Fridén

Kommentera

Publiceras ej