Hej och välkommen! Jenny heter jag och är arton år gammal. Som mitt första inlägg tänker jag hoppa direkt till den personliga presentationen som man vanligtvis börjar med, men i en ganska kort form. Kort och koncist då jag lovar att du kommer lära känna mig med tiden om du hänger med här.
 
Som sagt är jag en artonårig tjej som bor i en liten by på landet, ungefär en timma från Göteborg. Jag går nu tredje och sista (!!!) året på gymnasiet där jag läser ekonomi. Varje dag är en dag närmare dagen jag länge längtat efter, studenten och jag kan idag konstatera att det är 247 dagar kvar tills jag springer ut och gör min sista dag i gymnasiet.
 
Jag älskar mat. Jag älskar känslan av att vakna upp på morgonen och veta att frukosten väntar. Jag är svag för hotellfrukostar och jag älskar stora sallader, grönsaker, frukt, kött och pasta i all dess form. Grillat på sommaren kan vara bland det bästa som finns men samtidigt mysiga höstmiddagar runt köksbordet, med dem jag gillar bäst.
 
Jag älskar ordning och reda och är lite av en perfektionist. Ligger saker inte på ett speciellt sätt kan jag må dåligt inombords. Jag har alltid varit den som haft mest koll på inlämningar och tider och jag brukar alltid vara den som får ringa och boka bord eller prata med den ansvarige.
 
Jag älskar blommor, mode och kläder, musik, att resa, att vara lite tokig, min familj, serier, levande ljus, djur, nya människor, att fundera på vad framtiden har att erbjuda, träning och hälsa, att vara lite annorlunda och gå min egen väg, magasin, att baka, pengar, drömma, och jag älskar att må bra och att vara lycklig.
 
Jag älskar USA och där av en tanke med bloggen. Jag har så länge jag kan minnas drömt om att åka till USA. Jag vill bo, leva och se den amerikanska kulturen. För att uppfylla denna dröm ska jag testa mina vingar och efter studenten ge mig ut på mitt livs (hittills) största äventyr. Jag har bestämt mig för att åka som Au Pair.
 
Så, förutom att du kommer att få läsa om min vardag och alla mina tokiga idéer kommer du även att få följa med mig på min resa som Au Pair till USA. Du kommer att få läsa allt från ansökningsprocessen tills det att jag (förhoppningsvis) står där på andra sidan jordklotet. Jag vill med detta dela med mig av det jag går igenom med mina nära och kära men också inspirerar andra att leva sina drömmar fullt ut. Bloggen är även till för att jag ska kunna titta tillbaka då och då och se vad jag har gjort och åstadkommit.
 
Med dessa ord sagda hoppas jag att du blivit lite sugen på att följa mig och min blogg. Allt mer är på ingång!
 
 
Kramar, Jenny 

1 kommentarer

styrbjorn

04 Jul 2015 08:34

Vi saknar dig redan, ha det bra.
vi aker till Paris idag

Svar: Åh ha det så kul i Paris!! Saknar er också :)
Jenny Fridén

Kommentera

Publiceras ej