Hejsan,

Då var det åter dags. Första advent idag, första december imorgon och endast 24 dagar kvar tills julafton. Vart tar tiden vägen? Detta år har gått i en rusande fart. Januari fram tills juni var något segt och det var den sista perioden i tvåan. Sedan ett sommarlov innehållande jobb, vänner, fest och solnedgångar. Efter sommaren var det dags att inleda det sista året på gymnasiet och det är helt klart det bästa som har hänt. Ska bli så skönt att sluta skolan. Höstterminen som i vanliga fall vara brukar vara ganska seg har i år gått så himla fort. Snart är den slut och jag kommer aldrig mer befinna mig i den situationen. Kommer aldrig mer ha "plikt" att gå till skolan. Nästa år vid denna tiden får jag själv bestämma vad jag vill göra med mitt liv. Snart har året gått och det är dags att inviga ett nytt. Är så himla förväntansfull över sista terminen. Om nu höstterminen har gått så fort, vart kommer då vårterminen ta vägen? Alla roliga studentfester, att få prova ut bal- och studentklänning, få studentmössa, ta vara på den sista tiden som trygg tonåring, planera framtiden och göra färdigt allt som har med skoluppgifter att göra. Jag är garanterat övertygad om att studenten är här fortare än vad jag kan blinka.

Men först ska jag ta vara på denna sista månaden innan jul och bara mysa. Ska göra korv, baka pepparkakor, julpynta, köpa och slå in julklappar, julgodis, ja det är mycket att hinna med för att få den perfekta julstämningen.

 
Kramar

 

Kommentera

Publiceras ej